Otsing sellest blogist

22. aug 2010

Suvelõpu sammud





























Saialille porgandivärvi soojus, jorjenite kelmikas sügisekuulutus,lõhnavad floksid oma kõrguses,erkroosad ja leekivlillad,karmiini karva vahele ka. Hämardub ootamatult ja kottpimedas koguvad tirtsud suvelõpu sümfoonia duure.Kuu ja tähed täidavad selge taeva ööromantikaga ja öö vastu taasiseseisvuspäeva näitas 6 plusskraadi. Blogis on vaikus olnud. Kuigi süüa on tehtud ka väljapool kodugi.Ometi olen kõike seda nautinud ja ilmselt oman mingit rahulikku närvi ka sellegi väljakutse jaoks.

Augustilõpu märksõnadeks on ikka suvikõrvitsa vigurid pannil, ahjus täidetuna, supis ja salatis ja purgis marineerituna, säilituseks olen kuuri allagi korjanud, et oktoobrikuuski selle mõnusa suvevilja maitse suust ei läheks. Lillkapsas pehme ja soolakalt võisena,aeduba tervelt ja tükkidena oliivõli maheda sortsuga.Sinihallitusjuustust sametiselt koorene kabatšokk ahjukana küüslauguse lisandina. Nii nagu iga suve lõpus, õnnis soolane maius.Punapõsksed tomatid sibula magusa teravaga ja paprika mõnusa särtsuga salatis, värske kurgi vesisest leebusest rääkimata.Tavaline toit tavatult tavapärases argielus.

Lõpuks sai ära käidud Ohtu mõisas "Aiapeo" etendusel ja ampsasin siis nende kurikuulsat kukeseeneleiba, mida siis pererahvas teatripuhvetis nii enne etendust,vaheajal kui ka pärast etendust lahkelt pakub. Minu jaoks on kukeseen niisugune maitsetu kergus ja liigtume röst musta leivaga neelas selle paljude lemmikseene maheduse hoopiski ja rasvane peekoniribagi sobiks pannile ehk paremini. Mina oleks ehk kukeseene mänginud juustuselt sibula särtsuga hoopsiki bruchettale. Aga puhvet oli aus ja see kodukootus näis hõrk ja huvipakkuv. Kuna olin niigi terve päeva toidu sees olnud, siis rohkem nautisin jahutavat veini.Mind on raske sundida kooke ja torte maitsma, kuigi olin sunnitud seda viimase nädalaga pea iga päev tegema.Mustika- ja õunakoogid,rullkoogid,kodused. Külastasin ka kodukohas Padise mõisa, päevapakkumises olev jogurtikook oli väljapanekult ahvatlev ja suuruselt ülim, aga kuna mul lihtsalt puudub see nn magusasoolikas, ei saa ma vaimustusest kihada. Andke keegi mulle kopsakas kotitäis värsket lesta, kodumaist kartulit ja lähen napsan aiamaalt noori suvikõrvitsaid,tilli,peterselli,piprasegu,koort ja toorjuustu juurde ja külmikust mõne hea chardonnay ja ma võin olla õnnelik. Just selles hetkes.







Kommentaare ei ole: