Otsing sellest blogist

27. juuli 2009

Kirev kana


Ma armastan kana hullupööra. Ma võin koguaeg süüa kanast suppe, praade, salateid, pastasid, hautisi. Aga, kui ma väljas käin söömas, ei telli ma kunagi kana. Ikka käntsaka liha või meresaadusi või hoopiski midagi muud ootamatut, mida kodus ei tee. Kui me oma traditsioonilisel Pärnu käigul perega käime. Algul väike shoping Port Arturis, siis Terviseparadiisi mõnud ja lõpuks tühja kõhuga ja mitu kilo kergemana Härma Grilli sööma, mis asub Härma Kaubahoovis.Ja mitte kunagi me keegi pole sealt tellinud kana. Ikka grillitud karbonaadi, maksa, lihavardaid. Ja minu lemmik mõnusa kondiga karree tükk valmib 13 minutiga ja ma üldse ei kurjusta, et aastast aastasse on garneeringuks üks ja sama ja ühtemoodi maitsev magushapu hiinakapsa-kurgi-tomati-paprika salat.Sest see pole asja tuum.

Aga kodus ka kuumal pühapäeval mõtled, et paneks täna ahju kireva kana. Nii eile tegingi. Maitsestasin kaks suurt kanakoiba mõlemalt poolt nii küüslaugupipra kui chicken-steaki ja soolaga, lõikasin tükkideks ühe suure punase paprika ja lihava tomati. Peenralt tirisin välja värsket sibulamugulat, lausa poisikest veel. Kamaluga jälle hernest, sest poisid ei jõua seda kino vaadates popcorni asemel kah nii palju süüa. Küüslauku panin kohe palju. Kuum vesi poolde potti ja kuuma ahju, kindlasti 250kraadisesse. Hiljem võib juba temperatuuri alandada ja ikka koguaeg kasta. Pune lillakaid õisi ja pisirohelisi lehti viskasin ka peoga. Kuna mul värsket kartulit polnud ja vana kartulit keldris uurides, jõllitavad vastu pikaks veninud itted ainult, siis keetsin potitäie spagette. Pannkoogipeolt alles jäänud kodujuustusalatit täiendasin värske kurgi ja küüslaugu kibedaga ja kui serveerimiseks läks, napsasin aiast nii peterselli poegi, tilli pikaks venind vanakesi ja vastsündinud punaseid sõstraid, mõnusalt hapukaid. Ja nii sai valmis võrratult kirev kana ja maitses ülihästi.

Kommentaare ei ole: