Otsing sellest blogist

11. juuni 2010

Salati salapärast, sääskedest suves ja südamega sünnipäevast







Lapsepõlvest mäletan ikka, kuidas lõhnasid mu sünnipäeval sirelid, kuidas maitses Viru kohvikust toodud beseetort ja kui vahva oli väiksel tüdrukul oma esimese harjaga tuba pühkida. Sünnipäev teeb meid kõiki lapsemeelseks. Kuigi unistasin ma sel aastal ärgata sünnipäevahommikul kaunil Prantsusmaal, läks siiski teisiti. Olin täitsa planeerimatult kodus, sest olen kehv planeerija ja vilets otsustaja. Sünnipäeva eelõhtul üllatasid mu noored endised kolleegid, oli tõsiselt heameel, et nad mind ei unustanud ja hea, et ikka kapis mõni juust ja oliivid olid veini kõrvale ampsamiseks.:)

Sünnipäeva hommikul olin poolest ööst juba unetu ja ajasin hirmvarakult end juba kohvi keetma ja avasin arvuti, kui kuulsin toas salapärast kilekoti sahinat. Poeg tõi pelglikult välja emmele kingiks ostetud armsa punase palsamiini ja kauni kommikarbi "Kallile". Pisara kiskus silma küll. Tegin siis endale ühe korraliku koduse latte, vahustasin kuuma piima väikeses presskannus ja maalisin mõttes südame peale ja ennäe süda vahu keskele ilmuski. Kuna ma polnud kellegile kutseid jaganud, aga kapp ka üsna kurvalt tühjana tundus, siis käisin kohalikus maapoes end varustamas. Varajastel hommikutundidel, vaevu võid juba seaduskuulekalt veini osta, pole aga poes vahukoort, maasikatest võid unistama jääda ja nõutult silmitsesin punaseid närtsinud paprikaid.

Kuna olin menüüsse võtnud oma juustu-paprikasalati, siis pidin leppima vaid kollase paprika keradega. Olgu siis siinkohal üle kirjutatud jutt sellest minu salatist, millega ammu, ammu sai ühel salativõistlusel /1999.a. ajakirja "Pere ja Kodu" retseptilisa Pereköögi korraldatud/ võidurõõme jagatud koos 5 vahva salatiga ja mis nüüd ringleb peolaualt sõbrannade kaudu edasi, raamatust toiduportaalidesse ja lõpuks avastasin,et selle oli ka uhkelt omastanud kanaportaal. Kuna seal retseptil pilti polnud, siis võtsin salatiteo seekord ise ette ja olgu siis nüüd õiglus jalule seatud.

Juustu-paprikasalat



500g juustu, 3 paprikat, 5 keedumuna, ananassi konservi, majoneesi, sidrunipipart, maitserohelist

Riivisin juustu ja munad, hakkisin paprika kollase kenadeks tükkideks, ananassi helekollaseid tükikesi vähendasin samuti. Võtsin ühe sinise ja teise läbipaistva kausi ja hakkasin kiht kihilt salatit ehitama ja valasin üle maitsestatud majoneesiga ja torkasin kastmekihti veidi auke, et kõik jõuaks mõnusalt läbi imbuda.

Tuunikala-tatrasalat

Keedetud tatart paras ports, 1 tuunikala konserv, mõned marineeritud kurgid, nii valget kui punast sibulat, 2 tomatit, 3 keedumuna, majoneesi, hapukoort, piprasegu, soola

Lisa jahtunud tatrale tuunikala,tükelda kurgid ja sibulad, riivi peenikese riiviga munad, haki tomatid, maitsesta kaste ja sega parajaks.

Kiluamps kalade kuningriigist

1 karp vürtsikilu, 1,5 pk toorjuustu, 1 kodujuust, 6 keedumuna,majoneesi, hapukoort, karrit, soola

Minul on selle võrratu kiluampsu jaoks sinisest klaasist koogivorm, ta oleks nagu selleks toiduks loodud. Esimeseks kihiks riivi munad, kaste maitsesta julgelt karriga, nirista veidi kastet, siis toorjuust ja kodujuust, mul oli pool pakki mädarõikamaitselist farmi toorjuustu, minu meelest on see võrratu, kui kõht oli eelmisel õhtul veinist-juustust hele, sõin külma kartuliga. Mädarõika tahe kibedus mahedas juustus. Teine toorjuust oli maitserohelisega creme bounjour, see sobis ka hästi, jälle kastet karriga vahele ja tilli-peterselli segu.Kõige peale silu siidised kilufileed, kaunista munapuru, sibulapealsetega.Kõrvale kohustuslik rukkileib ja oleks ma rohkem viitsinud, siis sobib hästi ka kuum keedukartul.

Värskeks salatiks tükeldasin värsket kurki pooleks marineeritud kurgiga, tomatit ja punast sibulat.Lauale said ka paprikaga täidetud mõrudad oliivid, hea veini kõrvane. Mahe grillvorst, käbimuster peal, ahju. Koogiks tegin taas vale-juustukooki rabarberiga ja kuigi olin plaaninud sinna mõnusa kreemi ka peale teha, aga selle tegemise nurjas mul lõuna ajal saabunud esimene külaline - ema.Aga kook maitses kreemita ka endiselt vapustavalt hästi.

Telefon helises päevläbi, saabusid sms-d, facebooki ja orkuti lehekülg oli õnnitlustest kirju ja toidutarest vaatasid vastu kaunid lillepildid soojade südamlike õnnesoovidega. Õhtul söötsime siis taas sääski mõne vahva kohaletulnud külalisega. Täna küpsetasin pizzat tütrele ja tema sõbrale ja võtsin elevusega vastu pere sünnipäevakingi - pileti Rod Stewarti kontserdile. Homme siis seilan pealinna möllama. Forever young!!!:)



Südamest tänud kõigile meelespidajatele!:)

Kommentaare ei ole: