Otsing sellest blogist

11. märts 2009

Kergelt kanast ja kalkunist


Olen siin ennegi kanast kirjutanud. Mulle endale kana väga meeldib. Kanapuljong pühib viimsegi väsimuse. Ja kiirelt saab valmistada ka. Kui valmistad kana ahjus, küpseb ta seal peaaegu ise, vahepeal pead ainult kastma, kui just küpsetuskotte pole varunud. Kahju, et ma pole eriti tagasisidet saanud, et mida teie siis argipäeval valmistate. Mul on välja kujunenud üsna sama tooraine, mida koju varun. Ikka soodsamate killast. Hakkliha ja kana on kindlalt esikohal. Suure broileri lõikan tavaliselt kolmeks, ühest tuleb supikogu, koivadest, tiivadest, kintsudest praemoodi asi ja filee tükeldan kuubikuteks, millest seeni lisades saab hea strogonovi või riisi ja juurvilja värvidega rõõmsa risoto või kalorivaeselt paraja pasta.


Väga tänuväärne on ka kalkuni hakitud kintsuliha, millest on hea valmistada frikadellisuppi, supp jääb mahe ja magus. Põnev pikkpoiss tuleb samuti tervislik ja kerge. Lisan tavaliselt koores leotatud saia või sepikut, oma viimase aja leid, trügimas saia me majast välja. Kui on külma keedetud kartulit, võib mõne riivida taignasse. Kui viitsimist rohkem jännata, siis sobib suurepäraselt hoopis toores kartul. Sibulat ja küüslauku ohtralt, pipraselt põlevaid vürtse, kogu krempli sidumiseks üks muna. Ja pikkpoisi või kotleti taignat tehakse käsitsi, klopitakse kausi küljest lahti. Ja siis mätsid vahva pätsi, mina panen alla ka kuuma vett ja kõrvale tavaliselt tooreid porgandeid. Ja küpseb kiiresti umbes 45 minutiga on juba valmis.Juurde toorsalatit ja keedetud kartulit. Pikkpoisi peale on hea ka niristada tšillikastmeid või vahelduseks magusat soome sinepit.

Üks kord elus olen ka super suure kalkuni jõuludeks ostnud. Selle sai kenasti kolmeks lõigata ja võite arvata, et ka siis kolm korda seda rõõmsalt valmistada. Ja jõulukalkun tuli küll uhke ja sõime terve nädala, sest ta on ikka tõeliselt suur!:) Nüüd peab vist uusi pühasid ootama.

Kommentaare ei ole: