Otsing sellest blogist

6. märts 2009

Lihtsus lummab


Ma pole vist viimase 5 aasta jooksul nii palju juurikatest toitu valmistanud, kui praegu. Positiivse noodi annab asjale muidugi nõudlus, kuna laps lihtsalt nõuab juurikaid, erinevaid. Ja minu asi on neid siis talle pakkuda, keetes, hautades, toorelt. Vanasti sai ju palju ise kasvatatud. Kapsalistest loobusin õige pea usside tõttu. Kaalikaid ja peete ikka kasvatasin, aga toiduks tarvitasime ju ka ainult täpselt nii palju, kui keldrist võtta oli. Porgandiga sai proovitud igasuguseid nippe, küll jaanipäeval maha ja misiganes. Ja eks tulemusgi oli erinev. Praegu ostan neid kõik poest ja muidugi on mugav. Sest häbi on niigi, et ma sibulate ja muu rohelise vahelt ei jõua suviti eriti rohida. Eks see köögiviljakasvatus jääb ka aega, kui olin kodune.

Hea on kiirelt teha ühepajatoite ja pole ahjurooga, kuhu ma ka porgandit ei lisa, kaalikat ka, kui teda parasjagu on. Kana ja sealiha juurde, pika poisi või lambaliha. Juurviljad annavad küpsedes puljongile hea maitse. Hiljuti tegin ka taas üht toitu lapsepõlvest, pilt ka siin allpool. Tüki ebamäärast, veidi isegi rasvast sealiha panin keema, hiljem lisasin suurte tükkidena porgandid, kapsalohud ja kõige lõpuks kartuli. Mõnusalt maitsev vanaegne roog sai ja lihtne ka.

Kirjutasin pohlaparadiisis oma ahaa´avastust, kui Jamie Oliveri saadet vaatasin, vabandan siinkohal, et nime valesti olin kirjutanud. Ma tavaliselt söögikohtades ei telli Caesari salatit ega pole ka kunagi ise teinud. Olen ausalt öelda(oma häbiks) seda salatit üsna mõtetuks pidanud. Jamie aga ajas tõsise tegemisisu peale ja just niimoodi, talupoegliku robustsusega.

Kuna endiselt puhkan ja olen üsna kodune, siis kokkan rõõmuga hommikust õhtuni. Kui uued pildid arvutisse saan, siis jutustan oma uutest avastustest lähemalt. Täna kavatsen kalkuni hakitud kintsulihast pikka poissi teha, ilmselt ka rõõmsalt oranži porgandit lisades, vahelduseks võiks ka ahjukartulit valmistada. Homseks võtsin maksa sulama. Hea on tagasi pöörduda lihtsate roogade juurde, ei midagi keerulist ega retseptides näpuga järje ajamist.

Kommentaare ei ole: