Otsing sellest blogist

17. apr 2009

Kalaga kuningriiki


Kala on hea ja mis jutt see on, et eestlane kala ei taha ja veel lõhna pärast. Täna just niisugune artikkel Naistemaailmas ilmus. Ei viitsinud kohe sinna midagi vastu kirjutada, aga mõtteid on.Kala jõudmise meie toidulauale määrab kala kättesaadavus ja ilmselt ka hind. Mu ema ja isa käivad aastaid Keila turult värsket räime ostmas ja kui muud kalad, nagu haug näiteks ka rahakotisõbralikumad oleksid, ilmselt ostaks seda ka. Haug muna-koorekastmes, unistan sellest juba aastaid.Mina ju üsna hiljuti vihastasin end haigeks , kui sain teada, et meie külas käib üks kord nädalas kalaauto. Ju olen siin külas ikka väga vastuoluline tüüp, et keegi ei pidanud paljuks mulle sellest rääkida.

Aga pole hullu, juhuslikult käisin just x päeval poes, kui kalaauto oli end sinna parkimisplatsile parkinud. Ostsin 3 kg 20 eekuga räime. Asi oli küll räimest siiski kaugel, sest kotitäis sisaldas küll rohkem kilumõõtu kalasid. Aga kuna olin kaua juba igatsenud ja mõelnud, et tahan äädikaräimi teha, siis olin varmalt nõus kõik need pisukesed ka ära puhastama, kuigi eks kassid-koer said ka oma osa.Ja samas oli kapis mul ka kiluvürtsi, et vürtsikilu oleks võinud ka ise teha.

Ok,aitab lorast, retseptide juurde. Minu meelest on see väga hea suutäis. Puhastad räime ära, paned ööseks marinaadi, lisad äädikat, soola ja suhkrut, maitse järgi, selleks tuleb näpp marinaadi pista ja mõelda välja, mida vähe või mida palju on. Järgmisel päeval võtad pehmenenud kalast kondi välja ja laod kihiti sibularatastega karpi või kaussi ja lõpuks valad toiduõli peale ja külmkappi. Kui esimesel maitsmisel tundub mage, siis tuleb soola lisada. Ja jube hea suutäis leiva või kuuma kartuliga või mehele rekkatööle kaasa. :)

Ülejäänud räimed praadisin jahus paneerides kiirelt pannil ära ja maitses hästi külma kartuliga, mis oli eelmisest päevast järgi jäänud.

Hiljuti sain ka tinti maitsta. Meritint, mis värskena lõhnab värske kurgi järele ja mis kuulub lõheliste perekonda. Tegelikult maitseb nagu räim minu meelest või on asi pigem paneeringus. Heameel on sellest, et olen ka teistest toidublogidest lugenud räime või tindi praadimisest, et ikka lihtne kala jõuab ka eestlase toidulauale.

Kommentaare ei ole: