Otsing sellest blogist

11. apr 2009

Talupojasupi tõhusus


Ma olen üsna kaasaegne, ohhetan oliivide peale, sest nad on tõelised maiuspalad.Kreveti kihvt ei aja mul südant pahaks, sest soojamaa vastikust tekitav reisikogemus õnneks puudub. Isale ostan sünnipäevaks peenutsedes imeõhukest salaamit, ikka oma Hispaania reisile tagasi vaadates ja kuna tema on eluaeg kõik ostetud suitsuvorstid keldrisse kuivama, rippuma viinud, siis mõnd ta ju võib proovida juba tema jaoks valmina. Olen kõigele uuele avatud, aga ei kavatse unustada vana ja traditsioonilist.

Hiljuti ostsin koju pakikese odrakruupi. Mulgi pudru ja külasupp ja kruubipuder sealihakuubikutega, mida veel paremat tõhusast eesti köögist lauale talve lõppedes ihata. Ühel tatise ninaga päeval paningi loomakondi keema, viimasel hetkel viskasin ka sinna veidi mahendavat kana supikogu. Vaatasin kapid üle, lisasin supile porgandit, sibulat, kollast paprikat leidsin, veidi värsket kapsast, paar peotäit odrakruupi, kartulit, värske kurgi kuubikuid, küüslauku ka!Oh jah, ja milline supp tuli. Kui meie 4-liikmelisest perest poleks stabiilselt kodus ainult 2 liiget, mina ja poeg, siis need poti- ja pannitäied kuluksid ikka marjaks ära. Supp tuli võrratu! Ema külastas meid mõni päev hiljem, tarisin taas oma supi välja, andsin talle maitsta, kuigi olin tema auks uhkelt lahedat lõhepirukat küpsetanud, aga ema ka ahhetas mu talupojasupi peale, kuigi isegi pärast mõtlesime,et äkki on selle nimi hoopis külasupp. ??!Kruup andis niisuguse mõnusa toitvalt tõhususe, et ikka veel ja veel käid poti kallalt leent maiustamas.

Kommentaare ei ole: