Otsing sellest blogist

18. apr 2009

Kutse kruubipudrule


Millal te tegite viimati kruubiputru mõnusa siiruviirulise sealihaga ja ahjus veel pealekauba???Nojah, ise ka suurest traditsioonidele lähenemisest, ostsin lõpuks odrakruubi koju ja otsisin ja ootasin koguaeg tegemisvõimalusi. Ja kes seda ikka niiväga peale minu siin sööks??? Küsimusterohke blogi sissekanne tuleb seekord. Panin aga veidi ebamäärase sealihatüki keema, peagi lisasin kruubid, sibulapooliku koos koorega ja maitseained, hiljem ka terved küüslauguküüned. Lõhn , mis kööki hajus, oli ahvatlev küll. Lasin mitmeid tunde haududa, kui mul oleks praegu mõni eriti hea ahjupott, teeks ma seda oma vanas leivaahjus. Kahjuks olen tüütult kaasaegne ja olen unustanud endale muretseda praktilisi, kasulikke asju. Mulle meeldib mu keraamiline pliit ja elektriahi ja nurisemiseks pole nagu põhjust.

Küll aga lugesin täna ühte oma lemmikblogi, tükk aega tahtsin ikka sinna midagi kirjutada, aga nojah, enamus meie kaasmaalasi sõidab või koondamisrahasid lõhki rebides ikka Egiptusesse, aga mõned meist reisivad Portugali. Ja tõepoolest, imestan ikka seda va rahakoti paksust, kuigi olen ka nii mõnegi äripäeva rikkurite liikmega tuttav, ükski neist ei reisi praegu eikuhugi. Aga ok, ehk on siis head ajad, ja see ju tore.

Läksin ka hiljuti kaasa kampaaniaga, et 25eeku polegi nagu mingi raha ja tellisin endale mõne ajakirja, lisaks nendele, mis mul niikuinii käivad. Ja nüüd juhtusin lugema laotavalt laitvat hinnangut ja kommentaari kaamost ühele, minu meelest üsna asjalikule köögiajakirjale. Pole küll teda tükk aega ostnud, lehitsenud küll, aga...Ma ei ole rikas ega vaene, loll ega tark, aga traditsionaalne eesti köök on minu jaoks ikka in, missiis, et mul meenuvad järjekordset gewürztraminerit avades Hispaania tuultes kaardunud küpresside read ja himu kihiseva proscesso järele on hullult vastupandamatu ja õhukesest salaamist rääkimata, mida igaüks kaasmaalastest suu sisse ka ei võta.Aga see, mis siin toimub, läheb ikka korda küll. Ja milleks viriseda, teeme siis uue ajakirja,paneme pead kokku ja anded ja jõud ja kogemused mängu;ajakirja, mis avatud kõikidele tuultele ja ei anna järjekordset teadet mõnest kohalikust staarist, kes jälle lõhe ahju pani, oh teda äbarikku küll. Ei suutnudki midagi udupeent kokku keerata, mida vähemalt ehk Brüsselis kureerivad kaasmaalased suudaksid.


Aga minu kruubipuder tuli hää ja kahetsen, et nüüd olen suutnud enamuse kruubi pakisisust juba oma armsale Rexile keeta ja pean minema poodi uut ostma, et ehk edaspidi näiteks Mulgi putru valmistada. Hääd, eesti toitu.:)

Kommentaare ei ole: