Otsing sellest blogist

10. nov 2009

Õhtune õndsus


Lai lumine lobjak on päeva rikastanud, tüüdanud, takistanud. Ja kui õhtuks päevatööd tehtud saavad sooviks hinge alla ehk midagi tahedat. Meie peres on ikka kuidagi nii olnud, et hilised heeringaampsud käivad filmide juurde, nagu popcorn ja nüüd, kui olen üsna palju kodus hoopis üksi. Mida siis ikka õhtul ampsata, eriti kui vahest päevased suutäied on napiks jäänud. Eile näiteks tegin siis allpool pildil oleva salati 1 õunast, 1 keedumunast, mahesoola heeringast. Segasin kõik kokku, ei jõudnud sibulat ega musta leibagi otsima minna, kui Meeleheitel koduperenaisi vaadates selle õndsa suutäie nahka pistsin.

Kuna tänane päev möödus enamasti lumega kodulinnas seigeldes, siis õhtul tegin endale kerge maheda salati. Hakkisin nii mahesoola heeringat, kuna see aga otsa sai, siis avasin paki roosakat külmsuitsuheeringat, naksasin nurgast, pold väga vigagi. Seekord panin siis kaks õuna, 1 keedumuna, mis oli hommikusöögist järgi jäänud, pool sibulat, kaks keedupeeti, veidi marineeritud kõrvitsat, farmi murulauguga toorjuustu ja majoneesi lisaks maitseainetele. Segasin kokku ja kaunistasin sidruniviiluga ja porgandiga, mis kalakarbist leidsin, seda hakkisin salatisse sisse ka ja roosa heeringa viiludega. Jäi mahe ja krõmpsuv, kuigi viimane asi pole minu jaoks mingi in asi. Porgand heeringa manu oli poolkõva, samuti üks keedupeetidest. Olen küll kurssis igasuguste köögi trendidega, aga mulle krõmpsuv juurvili ei meeldi, maitse asi, ammugi ei tohiks seda olla keedupeet kergelt heeringases salatis. Aga kuna olen ülisuur rosolje fänn, siis see kerge salat oli tegelikult väga hea. Ja sellise kerge salati valmistamiseks pole ju palju vaja. Minu meelest niimoodi salatid sünnivadki, ilma nimede ja retseptita, sellest, mis kapis parasjagu on ja kokku segada annab.Ja saab pea alati lihtsalt suurepärase tulemuse. Ma olen jah pisut nihuke imelik. Kusjuures kuna kõrvits on kuum teema olnud pea ehk terve nädala mul, no nüüd ta on muidugi lõpuks tehtud. :) Aga sobisid marineeritud kõrvitsa kuubikuid ka salatisse väga hästi hakkida. Ja nii usun, et samahästi sobiks see kodune hea eesti perede jõulusalat kerge kanafilee juurde, toorjuustusest rikka liharulli või küpsetatud pohlamarinaadis lõhe juurde. Ei ole ju olemas mingeid kindlaid reegleid, kui me neid proovinud pole. Nii et head pealehakkamist ja jätkuvat katsetamist köögikirelistel.

Kommentaare ei ole: